• 2 1
  • 0

نکات طلایی برای فرار از اضطراب

چهارشنبه 14 فروردین 1392 ساعت 10:00
فکر میکنید کارهای زیادی دارید که هنوز انجام نشده اما موعدش نزدیک است؟ مسئله‌ای فکرتان را مشغول کرده؟ احساس خستگی و ضعف و بیحالی دامنتان را فراگرفته؟ ناخنهایتان را میجوید؟ نگرانید؟ با اضطراب چطور کنار میآیید؟

 

رهایی از انواع استرس برای افراد پرمشغله مهم است. راهکارهای زیر باعث می‌شود انرژی بیشتری را احساس کرده و با موفقیت سطح استرس را کاهش دهید. در این حالت است که زمان اضافه خواهید آورد.


مسکن‌های ضداسترس


اگر احساس می‌کنید زیر سلطه یک برنامه پر مشغله روزانه قرار گرفته‌اید از استراتژی تسکین استرس و تمرینات تنفسی استفاده کنید. تنفس عمیق واکنش‌هایی را که در بدن منجر به بروز استرس می‌شود، خاموش می‌کند.


کاهش مصرف کافئین


خیلی از افراد در زمان‌هایی که احساس می‌کنند تحت فشار کاری زیادی قرار دارند، اقدام به نوشیدن یک فنجان قهوه، چای یا نوشابه می‌کنند با این تصور که سطح انرژی‌شان را بالا ببرند، ولی این شیوه نادرست است زیرا کافئین موجود در قهوه و برخی نوشابه‌ها واکنش‌های استرس‌زا را در بدن تشدید می‌کند. بنابراین لازم است راه‌های دیگری را برای کسب انرژی امتحان کنید.

خواب کافی


هنگامی که برنامه روزانه‌تان خیلی شلوغ است نخستین چیزی که سراغ‌تان می‌آید خواب است. خواب فرد را بی‌حال و خسته می‌کند. درواقع بهتر است در طول شب یک خواب کافی و راحت داشته باشید.

ورزش‌های سریع

اگر احساس بی‌حالی و خستگی می‌کنید یک تمرین ورزشی کوچک انرژی‌بخش خواهد بود. برخلاف برخی مردم که تصور می‌کنند انجام حرکات ورزشی نیازمند زمان است و باید حتماً در باشگاه‌های ورزشی انجام شود تنها چند حرکت ساده نرمشی، استرس را دور می‌کند.

تغییر نگرش

اضطراب، کارایی افراد را هنگام انجام کارها کاهش می‌دهد. بنابراین لازم است یاد بگیرید که به آن به عنوان یک چالش نگاه کنید نه به عنوان یک عامل تهدیدکننده. این مسأله می‌تواند به شما انرژی بیشتری برای مقابله با چالش بدهد.

روش‌های طلایی

اگر زمان کافی برای مدیریت استرس ندارید، برخی از نابودکننده‌های استرس را که به زمان اندکی نیاز دارند، امتحان کنید. مصرف ویتامین‌ها و گوش دادن به موسیقی یک راه‌حل شگفت‌انگیز برای تسکین استرس است.

نه گفتن

افراد دلایل مختلفی برای روزهای شلوغ خود دارند، اما بسیاری از مردم هنگام انجام کارها نمی‌توانند به خواسته‌های دیگران نه بگویند. لازم است با یک برنامه‌ریزی بهتر به خواسته‌های دیگران که زمان زیادی را می‌گیرد، نه بگویید. یکی از شایع‌ترین نگرانی‌ها و شکایات مردم بویژه کارفرمایان این است که به اندازه کافی زمان برای انجام کارها ندارند. مدیریت زمان و مدیریت استرس دو موضوعی است که در کنار یکدیگر مورد بحث قرار می‌گیرند.

>> سلامت نیوز

به اشتراک گذاری
کد خبر : 990335873194945791
لینک کوتاه :

ارسال نظر

  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
تصویر امنیتی:

اخبار مرتبط

پربازدیدها

آخرین مطالب همه سایت

ضمیمه این هفته