• 5 3
  • 0

رژیم غذایی مناسب برای سلامت روده

یکشنبه 23 تیر 1398 ساعت 19:24
وجود باکتری‌های مفید در سیستم گوارشی برای برخورداری از وضعیت جسمی سالم حائز اهمیت است.

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، باکتری‌های مفید به بدن کمک می‌کنند که مواد مغذی را از خوراکی‌ها استخراج کرده و سیستم ایمنی را در مقابله با التهاب و بسیاری از بیماری‌های مرتبط با آن بهبود دهد.

نتایج بررسی متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه واشینگتن در سیاتلِ آمریکا نشان می‌دهد رژیم غذایی گیاهی، مطلوب‌ترین اثرگذاری را روی میکروب‌های روده دارد زیرا خوراکی‌های گیاهی، باکتری‌های روده را در سیستم گوارشی تغذیه می‌کند.

آنها همچنین دریافتند رژیم غذایی که حاوی ۱۸۰۰ کالری در روز باشد بهترین گزینه است. این درحالیست که رژیم غذایی معمول آمریکایی‌ها حاوی ۳۰۰۰ کالری است و با افزایش وزن و بیماری‌های مزمن مرتبط است. علاوه براین، رژیم غذایی گیاهی به کاهش التهاب در بدن کمک می‌کند.

گنجاندن خوراکی‌های گیاهی در رژیم غذایی روزانه به معنی این نیست که بلافاصله فرد رژیم گیاهخواری در پیش گیرد. ابتدا باید مصرف خوراکی‌هایی را شروع کرد که به طور ویژه برای روده مناسب هستند، یعنی سرشار از مواد مغذی و انواع مختلفی از فیبر هستند که باکتری‌های سالم و مفید را تولید می‌کنند.

به گزارش هلث‌دی نیوز، از جمله خوراکی‌هایی که تعداد باکتری‌های مفید روده را افزایش می‌دهد می‌توان به موز، ذغال‌اخته آبی (بلوبری)، گیاه مارچوبه، تره فرنگی، پیاز، سبزیجاتی همچون کلم بروکلی و کلم، انواع لوبیاها و خوراکی‌های حاوی پروبیوتیک اشاره کرد.

به اشتراک گذاری
کد خبر : 3816379887396072269
لینک کوتاه :

ارسال نظر

  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
تصویر امنیتی:

پربازدیدها

آخرین مطالب همه سایت

ضمیمه این هفته