• 2 1
  • 6

دانستنی‌های سلامت

سالم‌ترین روش طبخ ماهی چیست؟

شنبه 16 مرداد 1395 ساعت 17:33
(پاسخ این سوال را فردا در همین جا بخوانید.)

پاسخ پرسش دیروز ( چرا باید ماهی بخوریم؟ ):

کارشناسان تغذیه و رژیم درمانی، مصرف ماهی و سایر فرآورده‌های دریایی را تضمین‌کننده سلامت می‌دانند و مصرف دو بار در هفته آن را به همه افراد توصیه می‌کنند. مصرف ماهی و سایر فرآورده‌های دریایی به علت کاهش میزان چربی‌های اشباع و کلسترول، نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به فشارخون، چربی خون و دیابت دارد، چرا که ماهی، سرشار از اسیدهای چرب امگا سه است. این اسیدهای چرب، پیش‌ساز مواد مفیدی هستند که از التهابات داخل عروق که منشأ بیماری‌های قلبی هستند، جلوگیری می‌کنند.

همچنین ماهی حاوی مقادیری ید، کلسیم و پتاسیم است. ماهی با داشتن 19 درصد پروتئین و جذب 99 درصد از این میزان پروتئین و همچنین چربی‌ها و اسیدهای آمینه ضروری بدن و ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم از نظر غذایی دارای ارزش بالایی است و ثابت شده ، مصرف ماهی برای ناراحتی‌های گوارشی و عروقی، نقش درمانی دارد.

به اشتراک گذاری
کد خبر : 2495258233116426928
لینک کوتاه :

ارسال نظر

  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
تصویر امنیتی:

نظرات شما ( 6 نظر )

خودمون هم میدونیم ماهی چقدرخاصیت داره
ماكه اصلا ماهی نمیتونیم بخریم چكاركنیم
خدا وكیلی خود بنده خدا خونده كه تیتر میزنه روش پخت ماهی ، آخه عاشق این كه فایده ماهی بود
خیلی جالب و بسیار اموزنده است
این كه روش پخت ماهی نیست.
متن رو با دقت بیشتری بخونید ... نوشته جوابش رو فردا می گن!!!!!!!!!!!
 

اخبار مرتبط

پربازدیدها

آخرین مطالب همه سایت

ضمیمه این هفته