• 3 4
  • 0

معرفی ۹ خوراکی برای کاهش اضطراب

چهارشنبه 16 بهمن 1392 ساعت 10:32
هرگاه احساس کردید تحت فشارید یا افسردگی را در چند قدمی خود می‌بینید، از مواد غذایی نام برده در ادامه مطلب استفاده کنید.

جام جم سرا: خوردن این غذاهای ضد استرس به شما کمک می‌کند تا به حالت عادی باز گردید.:

۱. پرتقال
طبق یک تحقیق روان‌شناختی در آلمان ویتامین ث باعث کاهش استرس و فشار خون می‌شود و پس از یک وضعیت پرتنش کورتیزول را به میزان طبیعی باز می‌گرداند. ویتامین ث همچنین به عنوان تقویت کنندهٔ سیستم دفاعی بدن شما شناخته شده است.

۲. سیب زمینی
وقتی دچار استرس زیاد هستید سیب زمینی می‌تواند نیاز کربوهیدرات و قند بدن شما را تامین کند به همین دلیل سیب زمینی‌های شیرین به طور جالب توجهی استرس را کاهش می‌دهند. این ماده غذایی سرشار از بتاکاروتین و سایر ویتامین‌ها است و فیبر غذایی در تامین کربوهیدرات به طور دائم و به آرامی به بدن شما کمک می‌کند.

۳. قیسی
قیسی منبع غنی از منیزیم است که ضد استرس و همچنین یک شل کننده عضلهٔ طبیعی است.

۴. مغزبادام، پسته و گردو
مغزبادام سرشار از ویتامین ب و ویتامین‌ای است که به تقویت سیستم دفاعی بدن شماکمک می‌کند. گردو و پسته نیز در کاهش فشار خون نقش بسزایی دارد.

۵. گوشت بوقلمون
گوشت بوقلمون حاوی نوعی اسید آمینه است که تریپتوفان نام دارد. این اسید آمینه سروتونین آزاد می‌کند که طی یک فرایند شیمیایی در مغز حس خوبی را برای فرد به وجود می‌آورد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد پس از خوردن گوشت بوقلمون احساس آرامش و یا حتی خستگی را دارند. تاثیرات آرامش بخش بودن تریپتوفان به اثبات رسیده است.

۶. اسفناج
کمبود منیزیم باعث سردردهای می‌گرنی و احساس خستگی می‌شود. یک پیمانه اسفناج خرد شده می‌تواند نیاز ۴۰درصد نیاز منیزیم بدن شما را تامین کند.

۷. ماهی قزل آلا
غذاهایی که سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ است از حملات قلبی جلوگیری می‌کند. یک مطالعهٔ تحقیقاتی دیابت و متابولیسم نشان داده امگا۳ از بالا رفتن هورمون‌های کورتیزول استرس و آدرنالین جلوگیری می‌کند.

۸. آواکادو
چربی‌های اشباع نشده و پتاسیم در آواکادو سبب کاهش فشار خون می‌شود. به گفتهٔ موسسهٔ قلب، ریه و خون مصرف پتاسیم به میزان لازم یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش فشار خون است. میزان پتاسیم آواکادو بیش از میزان پتاسیم موجود در موز است.

۹. سبزیجات
کلم بروکلی، کلم پیچ و سایر سبزیجات سبز تیره معدنی از انواع ویتامین‌ها هستند که در لحظات پرتنش به ارامش ما کمک می کنند .

راهکارهای بیشتر برای از بین بردن استرس:

همیشه ورزش کنید.
برای صبحانه نوشیدنی انرژی زا بنوشید.
در طول روز وعدهٔ غذایی کوچک بخورید. این به شما کمک می‌کند که میزان قند خونتان ثابت بماند. (افت قند خون باعث کاهش انرژی ذهنی، جسمی و احساسی می‌شود و استرس را افزایش می‌دهد). |اصفهان امروز|

به اشتراک گذاری
کد خبر : 1372039772743708930
لینک کوتاه :

ارسال نظر

  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
تصویر امنیتی:

اخبار مرتبط

پربازدیدها

آخرین مطالب همه سایت

ضمیمه این هفته