• 7 3
  • 0

۶ مشکل در رابطه زناشویی و ۶ راهکار

چهارشنبه 13 آذر 1392 ساعت 13:02
هر دوی شما خسته هستید. بچه‌هایتان بدخواب هستند. از زیاد شدن وزنتان ناراحت هستید. به دلیل فشار کاری استرس زیادی را تحمل می‌کنید و وقت خالی ندارید. دلایل بسیاری مانند اینها ممکن است باعث شود رابطه زناشویی همسران سرد شود و به جای برقراری رابطه، بخوابند یا تلویزیون تماشا کنند .این در حالی است که رابطه زناشویی سالم بخشی ضروری از یک رابطه صمیمی میان همسران است و نادیده گرفتن آن ممکن است باعث سرد شدن روابط بین آنها شود.در این نوشتار به 6 مشکل در روابط زناشویی و 6راه‌حل برای آن می‌پردازیم.

مشکل شماره یک : احساس یکنواختی می‌کنید

راه‌حل : تغییر ایجاد کنید

به گزارش جام سرا به نقل  از سلامت رابطه زناشویی شما و همسرتان در طولانی‌مدت ممکن‌است عادی و پیش‌پا افتاده به نظر برسد. شواهد زیست‌شناختی نشان می‌دهد تجربه‌های جدید باعث آزادشدن ناقل شیمیایی دوپامین در مغز می‌شود. این ناقل شیمیایی در ایجاد احساس لذت دخالت دارد و به همین دلیل است که روابط جدید هیجان‌آورتر است و مغز نیز احساس لذت بیشتری می‌کند. سعی کنید عوامل دیگر را تغییر بدهید، مثلا برقراری رابطه در مکان متفاوت، زمان متفاوت یا وضعیت متفاوت را امتحان کنید .

مشکل شماره دو : احساس خستگی می‌کنید

راه‌حل : زمان پیدا کنید

همه زوج‌ها پس از یک روز طولانی با مشغله‌های بسیار احساس خستگی می‌کنند. زمانی که پس از این روز سخت به تختخواب می‌روید، ممکن است دیگر انرژی‌ای برای گذراندن شبی عاشقانه نداشته باشید. باید کارها را برحسب اهمیتشان اولویت‌بندی کنید. اگر شب‌ها خیلی خسته هستید، می‌توانید روابط‌ زناشویی سریع صبحگاهی را امتحان کنید؛ به هر حال این رابطه زناشویی برای داشتن رابطه سالم با همسرتان ضروری است. به جای اینکه برقراری رابطه را به زمان خاموش شدن چراغ‌ها و رفتن به تختخواب موکول کنید، پیش از پرداختن به هر کاری و رسیدگی به امور خانه، زمانی را به مواجهه عاشقانه اختصاص دهید. هر وقت که می‌توانید، زمان و فضایی برای این کار پیدا و از هر وقت خالی استفاده کنید و خلاق باشید. هیچ‌چیز خودبه‌خودی اتفاق نمی‌افتد، باید زمانی را پیدا کنید و با یکدیگر قرار بگذارید.

مشکل شماره سه : احساس غریبگی می‌کنید

راه‌حل : یکدیگر را دوباره کشف کنید

اگر مدتی است با همسرتان رابطه زناشویی ندارید، ممکن است نسبت به هم احساس غریبگی کنید و رابطه زناشویی برایتان مصنوعی و اجباری به نظر برسد. برای داشتن رابطه سالم، باید ابتدا رابطه عاطفی‌تان را بهبود دهید.

اگر زمانی را به برقراری رابطه صمیمی با همسرتان اختصاص ندهید، تمایل جنسی هم به او پیدا نخواهیدکرد. هر هفته در زمانی معین قرار بگذارید و با هم خلوت کنید. سعی کنید کار جدیدی انجام دهید، مثلا به جای شام همیشگی، یک تفریح مشترک مثلا پیاده‌روی یا رفتن به بازار را امتحان کنید. این زمان خلوت کردن باید به تعهدات روزانه‌تان اضافه شود و به صورت یک عادت درآید تا رابطه عاطفی‌تان ترمیم شود.

وقتی رابطه عاطفی‌تان دوباره برقرار شد، روابط زناشویی هرچند کوتاه‌مدتتان هم دوباره لذت‌بخش می‌شود و خود این رابطه به نوبه خود پیوند عاطفی‌تان را قوی‌تر می‌کند.

مشکل چهارم : بدن خودتان را نمی‌پسندید

راه‌حل : بر چیزی که می‌پسندید تمرکز کنید

بگذارید روراست باشیم؛ خیلی از ما دوست داریم تغییراتی در بدنمان ایجاد کنیم. شاید هنوز از اضافه وزن پس از بارداری‌‌ ناراحت‌‌ باشید، یا از اینکه رفتن به باشگاه ورزشی را کنار گذاشته‌اید، افسوس بخورید. این ناراحتی از تصویر بدنی ممکن‌است باعث نارضایتی شما از خودتان شود و وقتی از ظاهر خود ناراحت باشید، در برقراری رابطه با همسرتان دچار اشکال خواهیدشد. برای حل این مشکل که علت آن عزت‌نفس پایین است، باید سعی کنید مواردی را در خودتان پیدا کنید که باعث رضایتتان می‌شود و تمرکز‌تان را بر آنها معطوف کنید. به جای بدن خودتان، بر بدن همسرتان متمرکز شوید. چه چیزی در همسرتان برای شما جذابیت دارد؟ به این ترتیب می‌توانید توجه‌تان را از نقایصی که به خیال خودتان در بدنتان دارید، دور و احساس امنیت کنید.

مشکل پنجم : احساس درد می‌کنید

راه‌حل : ساکت نمانید و مشکلتان‌ را بیان کنید

گاهی مشکل شما این نیست که خلق و خوی‌تان سرجایش نیست، بلکه بدنتان مشکل ایجاد کرده است ، زیرا هنگام روابط زناشویی احساس درد می‌کنید. این درد ممکن است برای زنانی که به سن یائسگی نزدیک می‌شوند، مشکل زیادی ایجاد کند و از گفتن این موضوع به همسرشان خجالت بکشند. اما با انجام اقدام‌هایی می‌توان این مشکلات را کاهش داد. می توانید به پزشک مراجعه کنید تا معاینه‌تان کند.

 

مشکل شماره  ششم: میل جنسی‌تان کم شده

راه‌حل : به دنبال عوامل تحریک‌کننده باشید

کاهش میل جنسی فقط به دلیل افزایش سن نیست و ممکن است نشانه‌ای از یک مشکل بهداشتی دیگر یا مشکل روانی و رفتاری باشد.

افسردگی، اضطراب و نداشتن تعادل هورمونی نیز در اختلال کارکرد جنسی نقش دارد.

برخی داروها از جمله داروهای ضدافسردگی و داروهای ضدفشارخون نیز ممکن است میل جنسی را کاهش دهند. سیگار کشیدن و مصرف الکل نیز پاسخ جنسی را مهار می‌کند.

خوابیدن به میزان کافی نیز مهم است. رفع کمبود خواب و احساس سرزندگی به افزایش میل جنسی کمک می‌کند. برقراری رابطه زناشویی طبیعی با همسر به تلاش نیاز دارد. برای داشتن رابطه زناشویی طبیعی باید به هر عامل موثر بر رابطه عاطفی با همسرتان توجه داشته باشید. درمان معجزه‌آسایی که به سرعت مشکلات را حل کند، وجود ندارد. اگر همه راه‌ها را امتحان کردید و مشکلاتتان همچنان ادامه یافت، با پزشک یا درمانگر امور جنسی مشورت کنید.

*نظرتان چیست؟ آن را با ما و دیگران در میان بگذارید*
*با کلیک روی نماد RSS  و ذخیرۀ آن، جدیدترین مطالب ما را آسانتر دنبال کنید*

به اشتراک گذاری
کد خبر : 1294590162023055619
لینک کوتاه :

ارسال نظر

  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
تصویر امنیتی:

اخبار مرتبط

پربازدیدها

آخرین مطالب همه سایت

ضمیمه این هفته