• 3 1
  • 1

تکنیک‌های رفع استرس با دست‌

چهارشنبه 5 تیر 1392 ساعت 14:09
گاهی اوقات که استرس زیادی را تحمل می‌کنید و زمان کمی هم دارید، می‌توانید با چند تکنیک ساده به وسیله دستان خود، به رفع استرستان کمک کنید.
انگشتان شست خود را پشت گوش‌ها بگذارید و بقیه انگشتان خود را روی قسمت جلویی سر قرار دهید. سپس به مدت 15 تا 20 ثانیه با حرکت نوک انگشتان به جلو و عقب روی پوست جلوی سر حالت دایره مانندی را ترسیم کنید.

چشمانتان را ببندید و انگشتهای حلقه و انگشترتان را دقیقا زیر تاج ابروها گذاشته و به مدت 5 ثانیه فشار دهید و بردارید. این کار را برای 2 تا 3 بار تکرار کنید.
دست چپ خود را روی سمت راست گردن نزدیک شانه بگذارید و سپس به سمت جلو تا امتداد سینه بکشید. این وضعیت را 10 ثانیه حفظ کنید، سپس با سمت چپ گردن تکرار کنید.
انگشتان هر دو دست را در ببرید؛ به طوری که هم  انگشتان شست آزاد باشند. سپس انگشت شست دست چپ را به کف دست راست بکشید و این کار را به مدت 20 تا30 ثانیه ادامه دهید، سپس با شست دیگر تکرار نمایید.

مراحل فوق شاید کمتر از 2 دقیقه طول بکشند اما با تحریک بخش‌های مختلف بدن و فرستادن پیام‌هایی به مغز، فکر شما را از استرس دور و ذهنتان را آرام خواهد کرد.

به اشتراک گذاری
کد خبر : 1096374603470661706
لینک کوتاه :

ارسال نظر

  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
تصویر امنیتی:

نظرات شما ( 1 نظر )

خداوند به شما خیر دهد من كه استفاده بردم باز تشكر از ته قلبم.
 

اخبار مرتبط

پربازدیدها

آخرین مطالب همه سایت

ضمیمه این هفته