• گفت‌وگو با دکتر محمود عزیزی، بازیگر و استاد دانشگاه

    فرهنگ و هنر هم به شفاف‌سازی نیاز دارد

    قبل از این‌که دکتر محمود عزیزی را به واسطه بازی در آثاری مانند «لیلی با من است» بشناسم، او را به عنوان استادی می‌شناسم که درس تئاتر به ما می‌داد.

  • خنده‌ات را ارزان نفروش!

    سری دوم مسابقه «خنداننده‌شو» در شب‌های گرم تابستان از آنتن شبکه نسیم در حال پخش است. اتفاقی مثبت که توانسته علاوه بر جلب نظر مخاطب، تبدیل به برنامه‌ای جریان‌ساز برای کشف و پرورش استعدادها نیز شود؛ تجربه‌ای که تا پیش از این در تلویزیون سابقه نداشته است. فرصتی که در سایه حمایت تلویزیون در اختیار استعدادهای جوان قرار گرفته تا بتوانند هم خودی نشان دهند هم از موقعیت همنشینی با برخی از چهره‌های شاخص طنز کشور سود ببرند.

  • به مناسبت روز بهزیستی با پوران درخشنده راجع به فیلم‌هایش حرف‌زده‌ایم

    درخشنده‌ترین فیلم‌های پوران‌خانم !

    همواره و در تمام دنیا ابزار قدرتمندی چون سینما به ترویج و اشاعه فرهنگ انسان‌دوستی و موضوعات مرتبط با بهزیستی می‌پردازد و امروز 25 تیر در کشورمان به نام روز بهزیستی و تامین اجتماعی نامگذاری شده است.

  • خالق تیزر معروف «بابابرقی» خاطرات جالبی از اثرگذاری این کلیپ در دهه 70 می‌گوید

    بابابرقی در هیات دولت!

    این روزها که خاموشی‌های پی‌در‌پی روی اعصاب است و گرما بیداد می‌کند شاید بابابرقی می‌توانست راه نجات باشد؛ البته اگر هنوز بود و اگر مردم هم به حرفش گوش می‌کردند. گویا وقتی تابستان سال 1373 به تلویزیون آمد، تاثیر فوق‌العاده‌ای در میزان صرفه‌جویی داشت و اگر آموزه‌هایش آویزه گوش عده‌ای نبوده، در عوض اشعارش در گوش مانده و هنوز هم گاهی از گوشه و کنار آنها را می‌شنویم؛ مثلا وقتی که نیمای برنامه خندوانه، یک روز تصمیم گرفت بابابرقی شود یا در فیلم طبقه هساث محصول سال 1392 که بابابرقی به خواب آقای کمالی آمد و به یادش آورد که مصرف بی‌رویه کار خیلی بدیه.

  • گزارشی از شرکت‌کنندگان فصل دوم «خنداننده‌شو»

    این 18 گلوله نمک را بشناسید!

    پس از گذشت یک سال، یک‌بار دیگر سروکله خنداننده شویی‌ها روی آنتن شبکه نسیم پیدا شد و باز با کوله باری از شور و شادی و البته اخبار و حاشیه‌های ریز و درشت به خانه بینندگان پرتعداد خود قدم گذاشتند. جدای از این حرف و حدیث‌ها، «خنداننده‌شو» در فصل دوم خود متفاوت از رویکردهای فصل نخستش ساخته شده است. خلاقیت در سبک طنزپردازی و کمتر تقلیدی بودن شوخی‌ها با سبک و سیاقی منحصر به هر یک از خنداننده‌ها یکی از غافلگیرانه‌ترین تفاوت‌های این فصل به حساب می‌آید. همین‌طور تنوع شرکت‌کنندگان از همه نظر از شکل و شمایل ظاهری‌شان گرفته تا سن و جنس و قومیت، یکی دیگر از برگ‌های برنده این دوره است.

  • جام‌جم بررسی می‌کند ؛چگونه ابزار های زندگی مدرن، تغییرات بنیادی در شخصیت و نظام ارزش ها را ایجاد می کند

    اسباب بازی های آدم بزرگ ها

    این روزها شاهد آن هستیم که برخی از رفتارهای مغایر با آموزه‌ها و ارزش‌های برآمده از باورهای اصیل ملی و مذهبی ما در حال گسترش هستند و خودنمایی این تغییرات بیشتر در فضای مجازی قابل مشاهده است. این سوال‌ها مطرح می‌شود که فضای مجازی تا چه حد عامل تغییرارزش‌ها است؟ آیا این فضا صرفا بستری برای بروز و نمود بیشتر این دگرگونی فراهم کرده است و باید ریشه این دگرگونی‌ها را در جایی دیگر جستجو کرد؟ این پرسش‌ها را با دستمایه قرار دادن یکی از مصادیق بارز این رخداد یعنی گسترش تفاخر در شبکه‌های اجتماعی مجازی، با سه نفر از استادان و کارشناسان علوم‌ارتباطات و جامعه‌شناسی مطرح کردیم.

  • سربلندی رسانه ملی در مستطیل سبز

    رسانه ملی با تکیه بر زحمات و تلاش نیروهای خلاق و زحمتکش خود و دقت و برنامه ریزی معاونت های توسعه و فناوری رسانه، سیما، صدا، منابع مالی و سرمایه انسانی ، زمینه و مرکز تولید و فنی سیما توانسته است مسابقات جام جهانی فوتبال 2018 را به خوبی پوشش دهد.

  • رویکرد جدید صداوسیما در حوزه مخاطب‌محوری

    پاسخ رسانه ملی به حاشیه‌هایی درباره پویول، یاسی اشکی و حمید استیلی

    سازمان صداوسیما در رویکردی جدید، در قالب برنامه‌های تلویزیونی به شبهات و انتقادات و حواشی که در رسانه‌های مختلف و فضای مجازی درباره این سازمان مطرح می‌شود، پاسخ می‌دهد. در همین راستا ناصر کریمان مدیرگروه اجتماعی شبکه سه سیما امروز با حضور در برنامه «حالا خورشید» به سوالات و پیامک‌های مخاطبان پاسخ داد.

  • جام جم آنلاین گزارش می دهد

    رضاشاه چگونه حجاب را برداشت

    قانون کشف حجاب یکباره رخ نداد و رضاشاه پیش از آن، قانون یکسان سازی لباس را پیاده کرد که منجر به واقعه گوهرشاد شد.

  • جام جم آنلاین بررسی می کند؛

    عفاف قهری جواب نمی دهد

    کارشناس و پژوهشگر مسایل دینی دانشگاه علامه طباطبایی با نگاهی تاریخی و تمدنی به موضوع زنان و دختران ایران زمین، عفاف و حجاب را رکن اصلی سرشت و ماهیت وجودی آنها دانست و با رویکردی جامعه شناسانه فقدان آموزشی و رفتار تربیتی در کشور را یکی از اهرم های آسیب رسان به دختران بشمار آورد.