• 0 0

کشف یک سیاره جهنمی در فضا +عکس

یکشنبه 3 شهریور 1398 ساعت 11:24
ستاره شناسان ناسا موفق به شناسایی سیاره ای جدید شده اند که می توان آن را به علت دمای بسیار بالایش یک صخره بزرگ جهنمی توصیف کرد.

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، دمای سیاره یادشده که با عنوان «LHS ۳۸۴۴b» نام گذاری شده به علت فعالیت مداوم گدازه های آتشفشانی در سطح آن و عدم وجود هیچ گونه جو پایدار به دور سیاره به چند صد درجه سانتیگراد می رسد.

بررسی هایی که در این زمینه با استفاده از تلسکوپ فضایی اسپیتزر ناسا انجام شده حاکیست که فاصله سیاره مذکور با کره زمین به ۴۸.۶ سال نوری می رسد. سیاره مذکور به دور ستاره ای کوتوله می گردد که بخش عمده ای از انرژی و حرارت خود را از دست داده و در دوره پایانی حیات خود به سر می برد.

سیاره مذکور هر ۱۱ ساعت به دور ستاره مذکور می گردد و این امر نشانه فاصله بسیار اندک LHS ۳۸۴۴b و ستاره یادشده است. به نظر می رسد که نیمی از این سیاره همیشه رو به ستاره است و همین امر دمای آن را تا ۷۷۰ درجه سانتیگراد افزایش می دهد. همین گرمای شدید باعث درخشش شدید LHS ۳۸۴۴b و کشف و شناسایی آن شده است.

سوی دیگر سیاره مذکور بسیار خنک تر است و همین امر نشان دهنده عدم وجود هرگونه جو پایدار در این سیاره است. علت آن است که در صورت وجود جو پایدار بادهایی شکل می گرفتند که گرمای سوی دیگر را به بخش سردتر منتقل می کردند.

کد خبر : 3867724524517820277