• 1 0
  • 0

جزئیات دستور‌العمل پرواز در هوای گرم

چهارشنبه 26 تیر 1398 ساعت 21:30
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه رعایت ایمنی بر هر چیزی در صنعت حمل و نقل هوایی اولویت دارد، گفت: اگر در پروازی به دلیل گرمای هوا نیاز باشد چمدان مسافر خارج شده و در پرواز بعدی به مقصد منتقل شود، باید اطلاع‌رسانی به مسافر انجام شود.

به گزارش جام جم آنلاین، رضا جعفر‌زاده در گفتگو با فارس با تأکید بر اینکه رعایت اصول و مقررات حاکم بر صنعت حمل و نقل هوایی، اولویت اول این صنعت است، اظهار داشت: ‌همه عوامل پروازی‌ باید در موضوع رعایت ایمنی پرواز دقت کافی و لازم را داشته باشند.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری درباره ارتباط میزان گرمای هوا با ‌مخاطرات ایمنی پرواز توضیح داد: اگر شرایط جوی و گرما به گونه‌ای باشد که تشخیص داده شود برای ایمنی پرواز مخاطراتی ایجاد می‌شود، طبق دستور‌العمل یا نباید آن پرواز انجام ‌شود و یا با اجرای موارد‌ و دستورالعمل‌هایی نظیر سبک کردن هواپیما با کاهش بار یا کاهش تعداد مسافر، تلاش می‌شود ایمنی به بهترین وجه در پرواز رعایت شود.

وی بیان کرد: اگر شرکت هواپیمایی تشخیص دهد که به دلیل گرمای زیاد و احتمال به خطر افتادن ایمنی‌ پرواز، هواپیما باید سبک‌تر شود، بنابراین لازم است بار مسافر از هواپیما خارج شود، ضرورت دارد حتماً این موضوع‌ به اطلاع مسافر رسانده شود، در واقع آنچه که مربوط به مسافر است نظیر ساعت پرواز، تاخیرات پروازی، بار مسافر و غیره، حتما باید توسط شرکت هواپیمایی و کرو به مسافر‌ اطلاع‌رسانی شود.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: ضرورت دارد چنین محاسباتی ‌حتی الأمکان از قبل صورت گیرد ‌مگر آنکه تغییر ناگهانی وضعیت جوی داشته باشیم که در کمترین فرصت رخ داده است اما آنچه مورد انتظار است باید از ایمنی محقق شود.

جعفرزاده با تأکید بر اینکه رؤسای دفاتر شرکت‌های هواپیمایی در فرودگاه‌ها باید به مسافران خود پاسخگو باشند، گفت: ‌اگر بار مسافری به این دلیل در فرودگاه مبدأ ‌مانده باشد، این در اختیار مسافر است که به شرکت هواپیمایی اعلام کند بار ‌و چمدان را به درب منزل وی در مقصد منتقل کند یا همان جا منتظر بماند و بار خود را تحویل بگیرد، به هر حال شرکت هواپیمایی باید رضایت مسافر را جلب کند.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: در مورد پرواز امروز تهران-عسلویه کاسپین پیگیری از سوی سازمان هواپیمایی کشوری انجام شده است، همچنین کاسپین پذیرایی لازم از مسافران در فرودگاه عسلویه انجام داده است.

به اشتراک گذاری
کد خبر : 3819993795268776002
لینک کوتاه :

ارسال نظر

  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
تصویر امنیتی: